Klient
ZAKO
Zdefiniowany cel

Właścicielowi firmy zależało na odmienieniu postrzegania zakładu kamieniarskiego, które są głównie kojarzenie z nagrobkami. Zależało mu, aby ukazać kamień jako inspirujący i szlachetny materiał, który znacząco może odmienić wnętrza i nadać im prestiż. Biznesowo nowy wizerunek miał przyczynić się do pozyskania zamożnych klientów oraz zwrócenia uwagi architektów.

Zakres
Strategia
Nazewnictwo
Logo
System wizualny
Strona internetowa

ZAKO
Kamieniem nadajemy prestiż otoczeniu

ZAKO Zaczernie to zakład kamieniarski, który postanowił odmienić postrzeganie wykorzystania kamienia i ukazać Polakom jego różnorodność oraz piękno. Dlatego lokalna firma postanowiła włożyć wysiłek w zbudowanie marki, dzięki której działalności kamień odzyska uznanie funkcjonując w zgodzie z nowoczesnymi trendami.

Pierwszym podjętym krokiem było zarządzenie postrzeganiem marki przez odbiorców. ZAKO działa w przestrzeni najbardziej powszechnego w braży kamieniarstwa nagrobkowego i sakralnego oraz budzącego zupełnie inne skojarzenia zastosowania kamienia w prestiżowych wnętrzach. Aby charakter tych dwóch odmiennych branż nie oddziaływał negatywnie na siebie postanowiliśmy podzielić markę ZAKO Zaczernie na dwie submarki: ZAKO Sacro oraz ZAKO Interior. Dzięki czemu komunikacja do dwóch skrajnie różnych grup odbiorców będzie znacznie łatwiejsza i skuteczniejsza.

Projektując logo postanowiliśmy zadbać o to, aby nawiązywało do wielowiekowej tradycji rzemieślników-kamieniarzy. Była to jedna z pierwszych grup, która identyfikowała swoje wyroby tworząc charakterystyczne znaki, które dziś nazywamy logo. Stworzyliśmy emblemat, w którym stylizacja litery „Z” tworzy kształt tarczy zachowując nowoczesną minimalistyczną formę.

Key visual zastosowany w identyfikacji wizualnej nawiązuje do kamienia naturalnego.

Opiera się na modułowym tworzeniu wzoru poprzez powielenie znaku graficznego, jednak wzór ten nie ma formy stałej regularnej. Dzięki czemu przypomina abstrakcyjne ożyłowanie kamienia. Koncept ten mimo wszystko pozwala stworzyć uporządkowany i estetyczny motyw przewodni, który jest charakterystyczny. Na tej podstawie opracowaliśmy wszystkie elementy tożsamości wizualnej.

Następnym etapem było przedstawienie obydwu submarek w Internecie.

Stworzyliśmy 3 strony bazujące na minimalistycznym designie. Pierwsza promuje zakład kamieniarski w kontekście rynku lokalnego oraz prowadzi do dwóch pozostałych submarek (Interior, Sacro), które pełnią rolę stron prezentujących realizacje.

Realizacja
Strategia, Naming
Marcin Tkaczyk
Brand Design
Juliusz Bachta, Marcin Tkaczyk
Strona internetowa
Marcin Tkaczyk
Partnerzy
Development
Krystian Rygiel
Koordynacja projektu
Koordynacja
Marek Zajchowski (ZAKO) / Marcin Tkaczyk