Klient
Drillo
Zdefiniowany cel

Hurtownia narzędzi funkcjonująca w modelu handlu tradycyjnego postanowiła wejść na rynek e-commerce. Celem stało się stworzenie osobnego brandu oraz strategii wyróżnienia marki w branży o wysokim poziomie podaży.

Zakres
Strategia
Nazewnictwo
Logo
System wizualny
Brand manual

drillo.pl
możesz sprawniej

Agencja e-commerce Brand Active zaprosiła nas do współtworzenia projektu, którego celem było zainicjowanie i rozwój marki sklepu internetowego z elektronarzędziami dla “złotych rączek” oraz majsterkowiczów. Idea projektu zakładała stworzenie przyjaznego i intuicyjnego miejsca dla ludzi posługujących się znacznie sprawniej manualnymi niż cyfrowymi narzędziami.

Bazując na przygotowanej analizie rozpoczęliśmy proces brandingu od wykreowania nazwy marki. Uznaliśmy że powinna ona komunikować z jednej strony siłę “fachu w ręce”, a z drugiej przyjazność zakupów Internetowych, które dla tej grupy odbiorców są nadal często czymś nowym. Dlatego celnym wyborem okazało się angielskie znaczenie słowa wiercić – drill, które precyzyjnie definiuje branżę, a fonetycznie zmierza w kierunku słowa “drwal”. Jednak, aby nieco ocieplić wizerunek dodaliśmy literę “o”, tworząc słowo “drillo” – co zmiękczyło fonetykę nazwy.

Następnie równolegle zaprojektowaliśmy strategię marki oraz logo. Opracowując znak postawiliśmy na typografię, która będzie prosta i techniczna, dzięki czemu dodatkowo zwiększy się łatwość rozpoznania branży. Smakiem budującym charakterystyczność była stylizacja liter “ill” jako wkręty, gdzie “i” jest częściowo wkręcone.

Key visual drillo bazuje na wzorze składającym się z powielonych ukośnych linii. Taką formę graficzną można często napotkać we wszelkich dokumentacjach i planach technicznych. Natomiast tutaj wzmacnia charakterystyczność oraz spójność wizerunku marki zapewniając elastyczność w stosowaniu na wielu różnych materiałach.

Zwinne wykreowanie brandu oraz efektywna promocja skutkuje dziś sukcesywnym wzrostem biznesowym drillo.pl.

Realizacja
Strategia & Naming
Marcin Tkaczyk
Brand Design
Marcin Tkaczyk
Koordynacja projektu
Koordynacja
Maciej Wojciechowski (Brand Active) / Marcin Tkaczyk