Drillo
Wykreowana od zera marka sklepu internetowego z narzędziami.
Czas realizacji
4 miesiące
Podejście
Tożsamość marki
Klient i jego sytuacja
Hurtownia narzędzi funkcjonująca w modelu handlu tradycyjnego postanowiła wejść na rynek e-commerce. Celem stało się stworzenie osobnego brandu oraz strategii wyróżnienia marki w branży o wysokim poziomie podaży.
Branża
Nazwa branży
Rynek
B2B / B2C
drillo.pl
możesz sprawniej
Agencja e-commerce Brand Active zaprosiła nas do współtworzenia projektu, którego celem było zainicjowanie i rozwój marki sklepu internetowego z elektronarzędziami dla “złotych rączek” oraz majsterkowiczów. Idea projektu zakładała stworzenie przyjaznego i intuicyjnego miejsca dla ludzi posługujących się znacznie sprawniej manualnymi niż cyfrowymi narzędziami.
Bazując na przygotowanej analizie rozpoczęliśmy proces brandingu od wykreowania nazwy marki. Uznaliśmy że powinna ona komunikować z jednej strony siłę “fachu w ręce”, a z drugiej przyjazność zakupów Internetowych, które dla tej grupy odbiorców są nadal często czymś nowym. Dlatego celnym wyborem okazało się angielskie znaczenie słowa wiercić – drill, które precyzyjnie definiuje branżę, a fonetycznie zmierza w kierunku słowa “drwal”. Jednak, aby nieco ocieplić wizerunek dodaliśmy literę “o”, tworząc słowo “drillo” – co zmiękczyło fonetykę nazwy.
Następnie równolegle zaprojektowaliśmy strategię marki oraz logo. Opracowując znak postawiliśmy na typografię, która będzie prosta i techniczna, dzięki czemu dodatkowo zwiększy się łatwość rozpoznania branży. Smakiem budującym charakterystyczność była stylizacja liter “ill” jako wkręty, gdzie “i” jest częściowo wkręcone.
Key visual drillo bazuje na wzorze składającym się z powielonych ukośnych linii. Taką formę graficzną można często napotkać we wszelkich dokumentacjach i planach technicznych. Natomiast tutaj wzmacnia charakterystyczność oraz spójność wizerunku marki zapewniając elastyczność w stosowaniu na wielu różnych materiałach.
Zwinne wykreowanie brandu oraz efektywna promocja skutkuje dziś sukcesywnym wzrostem biznesowym drillo.pl.
Zastanawiasz się jak zacząć?
Umów bezpłatną konsultację.
Podczas 20 minutowej rozmowy telefonicznej przedstawisz nam kluczowe wyzwanie z jakim się mierzysz w biznesie lub marketingu. My wskażemy wstępną koncepcję rozwiązań.